Aion
Aion je fantasy MMORPG za jejímž vývojem stojí jeden z nejsilnějších korejských vydavatelů NCsoft (stojí za populární sérií Lineage a Guild Wars.) Aion byl vyvíjen jako mix východního a západního stylu MMORPG her. Od svého spuštění v listopadu roku 2008 si na korejském trhu vypracoval pozici jasné jedničky a drží si ji i nadále. Po necelém roce byl Aion připraven k vydání i u nás v Evropě a Sev. Americe a v dnešní době běží na updatu 2.0, který nese označení Assault on Balaurea. Níže jsou představeny klíčové aspekty hry (Detailněji se jim věnují jednotlivé sekce zde na webu.):
Rozmanité prostředí
Díky modifikaci herního enginu Crytek™ a tvorby nápaditých korejských designérů se hráči mohou ve hře pohybovat v detailně zracovaných autentických rozmanitých prostředích. V nich se mouhou potkat s více či méně bizarními moby. Od podzemních červů, ohavných housenek, rostodivných šelem, draků všeho druhu až po zombie s hrncem na hlavě, golemy s dírou v zádech, tlusté létající bloby a podivná stvoření, připomínající spíše plyšové hračky pro děti...
Elyos vs. Asmodians vs. Balaur
Hráči si mohou vybrat ze dvou hratelných ras do jejichž souboje navíc promlouvá třetí nehratelná dračí rasa Balaur. Líté boje se vedou především o Pevnosti, které se nacházejí v Abyss, což je velice nestabilní oblast uprostřed světa a také v domovině dračí rasy - v Balaueře.
Hráči si při výběru postavy mohou zvolit jednu ze čtyřech základních archetypů a poté co se stanou Daevou, si vyberou svoji užší specializaci. Na výběr jsou bojovníci zastoupeni defenzivním Templářem a ofenzivním Gladiátorem, damage dealeři Assassin (melee) a Ranger(range), mágové Sorcerer , který disponující celou řadou kouzel a Spiritmaster spoléhající na své summony. Tyto povolání pak doplňují léčitelé Cleric(typický healer) a Chanter(buffer).
Aion hráčům manízí při vytváření své postavy desítky možností, které lze měnit a ty dovolují hráčům udělat postavu s jedinečným vzhledem. Přímo pak ve hře jsou další možnosti, jako jsou unikátní vzhledy zbraní i zbrojí, jejich barvení, přes 50 různých titulů a Pet systém, který dokáže postavě dodat šmrnc a tak těžko se ve hře mohou vyskytovat dvě identické postavy.
Jedno z hlavních lákadel hry je bezesporu létání. Každý hráč může od desátého levelu létat a využít tak tuto unikátní příležitost k využití třetího rozměru ve své bojové strategii. Postupem času mohou hráči získat různé typy křídel a naučit se speciální skilly, které budou moci využít pouze při letu. Volné létání je sice omezeno (výjimka je jen Abyss), ovšem tuto nevýhodu z části vynahrazuje plachtění, které je v Balaureji podpořeno aetherickými proudy.
Speciální skilly
Kromě celé škály normálních skillů, existují ve hře ještě účinnější Stigma skilly, které umožňují další možnosti kustomizace. Poté jsou tu ještě chain skilly, které se řetězí rychle za sebou a condition skilly, pro jejichž aktivaci je nutné splnit určité podmínky (stát soupeři za zády, soupeř musí ležet...). Nejúčinějšími jsou pak skilly, vyžadující Divine Power (energie sbíraná zabíjením mobů, protivníků), které dokáží zcela změnit vývoj bitvy.
Dungeony
Na hráče čeká celkem čeká celkem 28 dungeonů, které se odlišují jak svojí náročností, tak i svojí rozmanitostí. Například ve hře jsou tři dungeony pouze pro jednoho hráče. Jeden dungeon je zase až pro 12 hráčů. Pak jsou tu také dva dungeony, kde se setkávají Elyos a Asmodians uvnitř bitevní balaurské lodi. Ostatní dungeony jsou navrženy pro standardní počet šesti hráčů. V nich hráči budou simulovat útok na balaurskou pevnost, ocitnou se na pirátské lodi nebo prozkoumají chrám obrů.
Crafting & Gathering
Aion nabízí propracovaný systém výroby. Hráči si mohou vybrat celkem ze šesti profesí (Weaponsmithing, Armorsmithing, Tailoring, Handicrafting, Alchemy, Cooking), přičemž se mohou naučit všechny, ale pouze jednu mohou dotáhnout na maximální úroveň. Crafting systém doplňují dva Gathering skilly (Essencetapping pro klasické suroviny a Aethertapping pro sbírání Aetheru) pomocí nichž si hráči opatřují nezbytné suroviny/materiály pro výrobu v danných profesích.
Работа
(Donaldattaw, 14. 1. 2022 7:17)